Echte Meneer®

Twitter Facebook Linkedin Hart icon

Copyright © 2020 - Echte Meneer

Google Ads, Google Analytics, Online Marketing, Optimalisatie, SEO, WooCommerce

Google Ads remarketing campaign in 10 stappen

featured post image

Ook benieuwd hoe je de bezoekers van je specifieke landingspagina kunt retargetten? Hierbij de remarketing / retargetting in 10 stappen uitgelegd.

Remarketing in 10 stappen

  1. Log in op je Google Ads-account en klik op het pictogram “Extra” in het bovenste menu.
  2. Klik in de sectie “Gedeelde bibliotheek” op “Audience manager”.
  3. Klik in de Audience manager op de knop “+ Remarketing List”.
  4. Selecteer “Een nieuwe lijst maken” en geef de lijst een naam, zoals “Bezoekers van productpagina”.
  5. Stel de lidmaatschapsduur voor je lijst in. Dit is de duur dat een gebruiker op de lijst blijft na een bezoek aan de specifieke pagina”.
  6. Vervolgens moet je een “Tag” maken voor de lijst. Dit is een stukje code dat je moet toevoegen aan de specifieke pagina op de website die je wilt volgen. Klik op het tabblad “Taggegevens” en klik vervolgens op de knop “Een nieuwe tag maken”.
  7. Selecteer “Google Ads Remarketing” als het tagtype en volg de instructies om de tag aan te maken.
  8. Zodra de tag is gemaakt, kopieer je de code en plak deze in de specifieke pagina op de website die je wilt volgen.
  9. Sla je wijzigingen op en wacht tot de lijst is gevuld met bezoekers. Het kan een paar dagen duren voordat de lijst bezoekers begint te verzamelen.
  10. Zodra de lijst is ingevuld, kun je deze gebruiken om een remarketing campagne te maken in Google Ads. Selecteer gewoon de lijst als de doelgroep voor de nieuwe campagne en maak de advertenties zoals je gewend bent.

Lees ook de blog over de beste Google AdWords strategie.