Je hebt eigenlijk maar content voor zes pagina’s, maar wil toch gevonden worden in de zoekresultaten van Google. Is dat mogelijk? Ja, dat is zeker mogelijk! Zie hieronder mijn tips om dit voor elkaar te krijgen.
Doe ook voor kleine websites een gedegen ‘keyword’ onderzoek voor alle pagina’s en maak content waar jouw doelgroep naar op zoek is. Schrijf teksten die waarde oplevert en relevant zijn voor de bezoeker. Gebruik FAQ elementen om direct antwoorden op vragen te kunnen geven. Richt je op een goede leesbaarheid.
Gebruik je ’target keyword’ in je pagina titel (als dit zinvol is), en maak een relevante meta-description zodat bezoekers sneller doorklikken naar je pagina.
Je kunt de gratis keyword generator van Ahrefs hiervoor gebruiken.
Gebruik (geoptimaliseerde) afbeeldingen, tabellen en grafieken om je tekst te ondersteunen en de bezoeker op de pagina houden.
Je hebt weinig pagina’s, dus interne linkage is bijna niet mogelijk, toch doen en link ook naar je sociale media kanalen.
Ook voor kleine websites zijn backlinks super belangrijk voor je ‘ranking’ in Google. Gebruik je relatie netwerk en kijk op welke websites je een link naar jouw website zou willen hebben. Bij voorkeur van websites met een hoge domein autoriteit. De kans dat je een backlink krijgt is natuurlijk veel groter als je hiervoor bestaande relaties kunt benaderen.
Gebruik de nieuwe website als PR moment. Maak een feestje van de lancering. Gebruik al je sociale media kanalen om feestelijk melding te maken van je nieuwe website. Zet het op de kalender met aankondigingen – coming soon – posts. En vergeet niet om de URL toe te voegen aan je email handtekening en alle uitgaande post.
Gebruik Google My Business. Zeker als je lokaal goed wil scoren in de ranking van Google. Gebruik alles wat Google je geeft om zoekverkeer naar je website te halen.
Hier kun je Google My Business vinden.
Uiteindelijk is het beter om meer pagina’s en posts te maken. Website content is altijd in beweging, wordt verbeterd, opgeschoond, geactualiseerd en verfrist. Dus denk vooral vooruit en gebruik de website om nieuwe content te maken via blog posts en pagina’s. Creatie van nieuwe pagina’s schept ook nieuwe kansen om nog beter aan je bezoekers uit te leggen waar je voor staat.
Meer over vindbaarheid in Google.