Echte Meneer®

Twitter Facebook Linkedin Hart icon

Copyright © 2020 - Echte Meneer

Google Analytics, Optimalisatie, SEO

Maak de perfecte WordPress landingspagina

featured post image

Een landingspagina is een ‘stand alone’ pagina die erop gericht is om zijn bezoeker één actie te laten doen. Dit kan bijvoorbeeld het downloaden van een ebook of PDF zijn na achterlating van een email adres of de aanschaf van 1 product of dienst. In tegenstelling tot een home-pagina waar je als bezoeker meerdere acties kunt doen. De informatie moet dus heel erg leiden tot die ene actie en een landingspagina moet dan ook voldoen aan de volgende voorwaarden om succesvol te zijn.

1) Segmenteer de doelgroep.

Richt je in je tekst direct op die ene specifieke doelgroep die je wil bereiken. Dus is de landingspagina bedoeld om een waterfles te verkopen richt je dan op de sporter of wandelaar of fietser, maar nooit op allemaal tegelijk met dezelfde tekst. Dus maak verschillende landings pagina’s voor verschillende consumenten.

2) Gebruik ‘long-tail-keywords’.

Een ‘long-tail-keyword’ is een eigenlijk een korte zin van ca. 4 woorden. Het is gemakkelijker om hoger in de Google ranking te komen met een ‘long-tail-keyword’. Dus bijvoorbeeld i.p.v. ‘bidon’ is het ‘lichte duurzame transparante bidon ‘.

3) Match de titel van de pagina.

Zorg ervoor dat de titel (<h1>) van de landingspagina hetzelfde is als de titel van de link waar de bezoeker op geklikt heeft. Dit kan bijv. de link van een Google advertentie of uit een email zijn. Als de titel gelijk is geeft dat de bezoeker direct de bevestiging dat ze op de juiste plek beland zijn.

4) Stop verleiding in je titel.

Ik bedoel dat de titel zo goed bedacht moet zijn dat de bezoeker als het ware in de pagina mee genomen wordt. Sterke ‘copy-writing’ is dus hier erg belangrijk. Gebruik worden als ‘gratis’, ‘korting’ en benadruk de urgentie met een deadline. Laat de sterke copy-writing doorgaan in de rest van de tekst.

5) Plaats je CTA zo hoog mogelijk.

Zorg dat je de CTA (Click To Action – button) zo hoog mogelijk op de pagina plaatst. Is je tekst vrij lang, plaats dan meer dan één CTA op de pagina. Dit is nog meer belangrijk voor de mobiele weergave.

6) Gebruik bullet-points in je tekst.

Zet je tekst kracht bij en plaats je argumenten in bullet vorm in je tekst. Zo zijn de voordelen direct en duidelijk leesbaar.

7) Maak gebruik van social proof.

Probeer goede reacties van gelukkige kopers te plaatsen, zodat nieuwe bezoekers vertrouwen tanken en gemakkelijker omgeturnd kunnen worden tot nieuwe kopers van je product of dienst.

8) Zorg voor contact informatie.

Vermeld je contact gegevens en benadruk zo dat je open staat voor vragen voor leads die nog niet helemaal overtuigd zijn. Bijna overtuigd is in dit geval beter dan niet overtuigd.

9) Doe A/B testen met verschillende pagina’s.

Meten is weten. Maak verschillende pagina’s, verschillende teksten, verschillende kleuren, verschillende CTA’s, gebruik verschillende afbeeldingen en monitor hoe ze t.o.v. elkaar converteren.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *