Gepost door Echte Meneer op 8 februari 2018

De Beste SEO Tips 2018

Gebruik De Beste SEO Tips 2018 om hoger te komen in de Google ranking. Verbeter je website, krijg meer bezoekers en klanten zonder te adverteren.

Er komt een hoop kijken bij het ontwerpen en bouwen van een nieuwe website. Een belangrijke eerste stap is om SEO (Search Engine Optimization) onderdeel te maken van het maak proces. Inhoud is in 2018 key als het gaat om Google ranking, maar laat Google duidelijk weten wie je bent, waar je zit en wie je doelgroep is. SEO is de manier om je gegevens op een zoek vriendelijke manier aan te bieden bij Google om zo een hoge ranking te krijgen. Een website zonder SEO is een gemiste kans. Hieronder de beste SEO tips 2018.
 

1) Website structuur, HTTPS, mobiele weergave en laadsnelheid

Zorg dat er een goede flow van pagina’s en posts is. Streef ernaar om een positieve gebruikerservaring te creëeren. Denk hierbij aan de bezoeker die moeiteloos door je website zal klikken. Je website is zoek vriendelijk en kan correct geïndexeerd worden door Google. Gebruik breadcrumbs bij de grotere websites. Zorg dat je website geoptimaliseerd is voor mobiele weergave, gebruik een SSL certificaat (verplicht als je gegevens van bezoekers verzameld). HTTPS (het slotje in je browser) schept vertrouwen en Google waardeert dit. Zorg voor een snelle laadtijd (minder dan 3 seconden, streef naar 2 seconden).

pingdom
 

2) Kwaliteit en content

Schrijf teksten niet gericht op SEO, maar die waardevol zijn voor je bezoeker, die waarde toevoegen aan hetgeen wat al te vinden is op het internet. Wees origineel en vrees niet om diepgaande stukken te schrijven. Lange diepgaande kwaliteits stukken leveren uiteindelijk autoriteit op en zal je de hoge ranking geven. Gebruik foto’s, illustraties en infographics om de teksten te verduidelijken en pagina’s in balans te brengen. Creëer interne links. Link de pagina’s en stukken aan elkaar als dit relevant is. Blijf weg van het kopiëren van stukken die elders op het internet te vinden zijn. Google kan je bestraffen op basis van “duplicate content”. Nodig bezoekers uit  tot het geven van een reactie op een blog post. Een reactie is ook content en kan waarde toevoegen aan het artikel. Herschrijf artikelen die minder scoren qua weergave. Wees origineel en relevant.
 

3) Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube

Deel je content op de sociale media kanalen. Er zijn plugins die je nieuwe post automatisch delen op sommige kanalen. Scheelt een hoop werk. Zo haal je bezoekers van Facebook etc. naar je website en vice versa.

instagram
 

4) Yoast SEO plugin

Deze (gratis) WordPress plugin is een hulpmiddel voor SEO. Je kunt de SEO titel van je pagina of post wijzigen, de meta omschrijving neerzetten op de manier die jij wilt en het focus trefwoord (zoekwoord) instellen. Doe je dit niet dan zal Google zelf vanuit de pagina bepalen hoe de pagina vermeld wordt.

Yoast SEO
 

5) Zoekwoorden

Je kunt d.m.v. de Yoast SEO plugin per pagina of post een zoekwoord (focus trefwoord) instellen. Dit is een woord of term die bezoekers gebruiken om naar je website te komen. Als we het hebben over ranking dan is dit verbonden aan het zoekwoord. Het is bijv. moeilijk om een hoge positie te krijgen als je “iphone” gebruikt als zoekwoord, dus probeer je te verplaatsen in  je doelgroep om een idee te krijgen van het zoekwoord. Hoe meer concurrentie op een zoekwoord (zoekvolume) des te lastiger om te ranken. Gebruik voor je homepage een zoekterm waarin ook je locatie staat. Dus “Makelaardij Amsterdam Oud-Zuid”. Wil je meerdere zoekwoorden voor één pagina of post dan is dit alleen mogelijk met de premium versie van Yoast SEO. Wil je zoekwoorden vergelijken dan kun je het beste een Google Adwords account (gratis) aanmaken. Hierin zit een tool om zoekwoorden te beoordelen en te kijken naar alternatieven.


 

6) Google bedrijfspagina

Maak een Google bedrijfspagina aan (gratis). De vermeldingen van de bedrijfspagina’s staan bovenaan in de zoekresultaten. Dus je kunt op een bepaalde zoekterm een “gewone” vermelding hebben op pagina 2 vanwege allerlei advertenties (Google Adwords), maar een vermelding hebben van je “bedrijfspagina” op de eerste pagina. En dat is wat je wil. Google Mijn Bedrijf.
 

7) Link building

Het creëeren van externe links naar je website is tijdrovend, maar wel essentieel voor je ranking. Dus kijk waar je doelgroep zich bevindt en benader deze linkpartners. Bied aan om content te ontwikkelen voor je linkpartners. Wees de autoriteit binnen je vakgebied en laat dit zien door een bijdrage te leveren op forums. Plan je link building werkzaamheden, maak het een onderdeel van de marketing activiteiten.

link building
 

8) Google Search Console

Meld je site aan bij de Google Search Console en koppel deze aan Google Analytics. Probeer het bezoekers volume te monitoren en check e.v.t. crawl fouten of andere issues. Kijk naar de verschillen in bezoekers aantallen van de pagina’s en posts en anticipeer door inhoud, zoekwoorden en beschrijvingen aan te passen. Gebruik in de browser site:jedomein.nl om te kijken welke pagina’s Google geïndexeerd heeft en of alle links nog relevant zijn. Gebruik een redirect plugin om e.v.t. gebroken links te herleiden naar een vervangende URL.

SEO is een on-going-process. Monitoren en bijsturen dus. Mocht je assistentie nodig hebben bij SEO onderdelen voor je eigen website neem dan contact met ons op.